top of page

 

Klachtenregeling

Naast een behandelovereenkomst, maakt Samata van de Mortel in principe met haar cliënt afspraken over de te volgen behandelwijze. Zij doet uiteraard haar uiterste best om uw behandeling zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat een verschil van mening ontstaat over beslissingen die genomen worden of over de manier waarop Unmani Monica Casalini met u omgaat. U heeft dan de mogelijkheden om een klacht in te dienen.

TCZ

Stichting Tuchtrecht Complementaire Zorg (TCZ)

Indien het een klacht betreft omtrent laakbaar of ethisch handelen van een therapeut is het mogelijk dit tevens aanhangig te maken bij de Stichting Tuchtrecht Complementaire Zorg (TCZ). Bij het tuchtcollege kunt u alleen klagen over situaties die onder de tuchtnormen (beroepscodes) binnen de complementaire zorg vallen.

Klachtenregeling VBAG

Bij een klacht over een behandeling wordt eerst getracht dit met u te bespreken. 

Ook is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen. Deze kan ondersteuning bieden bij formulering van de klacht of bij onvrede en helpt bij het zoeken naar oplossingen. De therapeut heeft het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden. De praktijk is hiervoor aangesloten bij Quasir.

Als de inzet van de klachtenfunctionaris of de wijze waarop uw onvrede of klacht is afgehandeld voor u onbevredigend is, dan kunt u zich wenden tot de geschillencommissie Zorggeschil.

Voor meer informatie kijk je op de website van mijn beroepsvereniging VBAG: 

https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/

 

 

 

Klachtenregeling:

Bij een klacht over een behandeling wordt eerst getracht dit met u te bespreken. Komen wij er samen niet uit dan kunt u op de volgende pagina meer informatie vinden: https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/

bottom of page